31 Mayıs 2020 Pazar
Seçenekler, Seçememeceler
Tercih etmeniz gereken iki şık var ve ikisini de seçmek istemiyorsunuz. İsteyip istemediğinizi de bilemiyorsunuz. Ne yapardınız? Ya mantıklı bir tercih ya da soruyu boş bırakırdınız. Kime anlatsam bilemiyorum. Yakın arkadaşlardan anlatıp fikir istemek de bu konuda pek makul gelmiyor.
Maydonoz kürüne devam ediyorum. Bunu belirtmem gerek. Ayrıca su içmeliyim içmiyorum yeteri kadar. Bu da olmaması gereken bir durum.
Kitap okudum mu bugün? Hayır.
Sadece biraz dolaşıp gelmek. Evde boş boş oturmak. Yaptığım bu.
30 Mayıs 2020 Cumartesi
Evlerimizde Kullandığımız Su Arıtma Cihazları Ne Kadar Masum?
Bundan yaklaşık 2 sene önce babam evimize su arıtıcı taktırdı. Piyasadaki en iyi markalardan biriymiş. Ucuz değil haliyle. Bakımı bile pahalı. Fakat bende birazcık tat değerlendirmecilik yani diğer bir deyişle gurmelik olunca eski tatlı su çeşmelerini, damacana sularını ve su markaları arasındaki farklılıkları bile mukayese eder duruma geldim. Damacana su ile su arıtıcı arasında yadsınamayacak kadar fark var. Damacana suyu lezzetli, içimi güzel. Ama arıtıcı çok ilginç bir şekilde sanki bazı özelliklerini kaybetmiş.
Zihnimde oluşan olayı yukarıda özetlemiş oldum. Kimseyi kötülemek gibi bir amacım yok. Sadece okuyucular da benimle aynı kanaatte mi yoksa daha farklı görüşleri mi var, bunu merak ettiğim için kaleme alıyorum.
Aklıma takılan soru şu: "Arıtılmış olan sular insana fayda sağlayan bazı temel bileşikleri de arıtıyor mu? İnsanın sudan alması gereken bazı maddeler de arıtılıyorsa, insan bundan ne derece etkileniyor?"
Konuyla alakalı düşüncesi olan arkadaşımız lütfen yorum kısmına düşüncelerini bizimle paylaşsın.
27 Mayıs 2020 Çarşamba
Keşfetmek Adına Yürüyüşler - 1 "Çayırağzı"
Bugün arabayla 3 arkadaşımı alıp Sivas yollarında gezdik. Daha sonra Yenisehir'deki yürüme yolunda yürüdük. Buraya kadar normal. Sonrasında daha önce yapmadığımız birşey yaptık. Köprünün altından geçerek toprak yoldan girdik. Oradan giden yol boyunca yürüdük, yürüdük, yürüdük. Bu resim oradan çekilen bir fotoğraf.
Peki olay nedir? Olay şu. Yol boyunca tarlalar, çiftlik evleri, ağaçlar ve daha nice güzellikler gördük. Biz buraya daha önce neden gelmedik diye söylendik. Gerçekten yürümek için hoş bir yol oldu. Bir manada Yeşil Yol.
Epey yürüdükten sonra nereye vardık? Yolumuz, Kızılırmak görününceye kadar devam etti. Irmağın akışını gördük. Ekilmiş tarlaların ardı Kızılırmak'a dayanmıştı.
Çevre tarlada çalışan işçileri de belirtmeden geçmeyelim.
Çayırağzı işte bu demekti. Kızılırmak'a dayanmış olan yeşillikler. Verimli topraklar.
26 Mayıs 2020 Salı
Aklımdan Geçenler - 2
En sakin Ramazan Bayramını yaşamış olduk. Dışarı bile çıkamadık, hareketsiz kaldık. Kitap okuyabildim mi? Hayır okumayadım. Son günlerde biraz sıkıntı hissettim. Daralmalar evde kalmak dolayısıyla.. öyle birşey. Corona öncesi günlerde hiç olmazsa camiye gitmek, arkadaslarla dolaşmak iyi geliyordu.
Artık haberlere bakmak bile istemiyorum. Neden çünkü olumsuzluk pompalıyorlar.
Ben neden böyle stres yapıyorum ki. Kullandığım kelime aslında tam bir açık değil. Stres.
Hayati İnanç hoca en az 12 kelimeyle ifade edilebileceğini söylemişti. Kendimizi anlatmak için kelime bile bulamayacak kadar kelime haznemiz daraldı.
Bir insanın hedeflerinin sadece bir hayal olarak kalması mı, içerisinde boğuştuğum fikirler. Yoksa gereken micadeleyi gösterememek midir?
Bir insanı anlayacak, onunla her seyini paylaşacak birisinin olması ne muhteşemdir.
Zaten insan insanın şifası değil midir? İşte böyle insanın ya da ınsanların az olduğu bir yerlerdeyim. Buradaki yer belli bir koordinatta bulunan bir yer değil. Yani şehir veya mekan kapsamında değil. İçsel manada. Gönül manasında.
Ah kelimeler.
20 Mayıs 2020 Çarşamba
Aklımdan Geçenler - 1
Bir zaman önce ilginç korku ve kaygilara kapıldım. Bu sebeple anksiyete yaşadım, panik atak geçirdim ama sanırım hala arada yoklamaya çalışıyor beni ataklar. Bu sayede vucudumun düzeni biraz bozuluyor gibi de oldu. Allah şifalar nasip eylesin. Bu endişeler, buhranlar hep şeytanın vesvesesinden de olabiliyor. Allah'a tam bir şekilde güvenmek ve sığınmak lazım.
İşte bir Ramazan ayı daha bitiyor. Şuan sahur için davullar çalıyor. Ama bir saat sonra yemek yeriz biz.
17 Mayıs 2020 Pazar
Bir Hayli Mantıklı
Saat: 00.55
Uyumam lazım biliyorum ama uyumak istemiyorun. Gozlerim yorgun zihnin yorgun.
Her halimize çok şükür elhamdulillah.
Dün dergileri matbaadan aldım. Eski heyecan var mı? Yok. Çünkü ekip yok. Okuyucu ilgisizliği de var. Sadece yazarlar merak ediyor dergiyi.
Birde bunları kargoyla sahiplerine göndermek var. Bakalım nasıl olacak.
Sinirlerim bozuluyor birçok konuya. Ama moralimi yüksek tutmam gerekiyor. Ne zaman kuvvei maneviyyem düşse ruh ve beden de bundan olumsuz etkileniyor. Ne olursa olsun moralim yuksek ve sadece Allah'a tevekkül eden bir mümin olma halimi korumam gerekiyor.
Korona günlerinde birisini bulmak artık daha zor. Kimseyi göremediğimiz gibi annem ve halamgil de kimseye gidemiyor haliyle. Benim sevmem lazım ama iste bulamamanın durgunluğu var uzerimde. Herşey iyi olacak kardeş. Canını sıkma, takdirde ne varsa karşına gelecek olan da odur.
Vesselam.
Uyumam lazım biliyorum ama uyumak istemiyorun. Gozlerim yorgun zihnin yorgun.
Her halimize çok şükür elhamdulillah.
Dün dergileri matbaadan aldım. Eski heyecan var mı? Yok. Çünkü ekip yok. Okuyucu ilgisizliği de var. Sadece yazarlar merak ediyor dergiyi.
Birde bunları kargoyla sahiplerine göndermek var. Bakalım nasıl olacak.
Sinirlerim bozuluyor birçok konuya. Ama moralimi yüksek tutmam gerekiyor. Ne zaman kuvvei maneviyyem düşse ruh ve beden de bundan olumsuz etkileniyor. Ne olursa olsun moralim yuksek ve sadece Allah'a tevekkül eden bir mümin olma halimi korumam gerekiyor.
Korona günlerinde birisini bulmak artık daha zor. Kimseyi göremediğimiz gibi annem ve halamgil de kimseye gidemiyor haliyle. Benim sevmem lazım ama iste bulamamanın durgunluğu var uzerimde. Herşey iyi olacak kardeş. Canını sıkma, takdirde ne varsa karşına gelecek olan da odur.
Vesselam.
12 Mayıs 2020 Salı
Kitaplığa Hasret
Kitap yığının içerisinde kütüphanesiz kalmak... Evde yeni bir dolap ya da daha geniş anlmada yüklük yapılacağı zaman, eski vitrinden olan kitaplığım kaldırıldı. Tek tesellim yüklüğün kitap raflarının olmasıydı. Fakat ne garip bir durum ki, çok az raf var. Ve diğer kitaplar ortada kaldı. Hemen yukarı dolaba hepsini istifledim. Ve birkac yıldır orada mahsur kaldılar. Evde kitaplık koyacak yer bulamamak,hatta yeni bir kitap alınca nereye koyacağını bilememe sorunsalı ortaya çıktı haliyle. Artik hedefim belliydi. Babam ve annemi ikna edip bu yüklükten kurtulmalıydım. Fakat hayır bir türlü ikna edemedim ve ne kitaplar mesud oldu ne ben. Yeni hedefim evlenip gitmek ve giderken kitapları götürmekti onu da henüz başaramadım. Kitapları istiflendiği yerden çıkaramadım. Bu benim okuma oranımın düşmesine ve var olan kitaplarla iletişimimin kesilemsine yol açtı. Bakalım, inşallah, evlenip yeni bir eve gecersem sizlere güzel bir kitaplık bulacağım sevgili kitaplar.
11 Mayıs 2020 Pazartesi
Asil Bir Yürüyüş
Evlerde izole olduğumuz bu günlerde hareketsiz kalmamak adına saat 5'ten sonra yürüyüşe çıkıyorum. Nerede yürüyorum peki. Resimde gördüğünüz Recep Tayyip Erdoğan bulvarında yürüyorum. Sivas'ımızın Yenişehir mahallesi mevkiine yeni yapılan bulvar bu. Yakınında başka yürüyüş yolu var ama ben daha çok burayı tercih ediyorum.
Siz yürümenin önemini kavradınız mı bilmem. Ama hayat durmuyor, devamlı hareket halinde. Yürümek hayatın kendisi aslında bir bakıma. Yürüdükçe vücut bile kendini düzenliyor. Nuri Pakdil ne diyordu?
"Yürü kardeşim! Ayağına Kudüs kuvveti gelsin"
Siz yürümenin önemini kavradınız mı bilmem. Ama hayat durmuyor, devamlı hareket halinde. Yürümek hayatın kendisi aslında bir bakıma. Yürüdükçe vücut bile kendini düzenliyor. Nuri Pakdil ne diyordu?
"Yürü kardeşim! Ayağına Kudüs kuvveti gelsin"
9 Mayıs 2020 Cumartesi
Mahalle Bakkalımız Muhittin abi
İlkokul yılları... Daha küçüğüz. Ev okul, okul ev arasında devam ederken, evden verdikleri bozuk paraları harcayacak bir kantinimizin olmayışı sebebiyle okulumuzun karşısındaki bakkallara giderdik. Okulumuzun karşısında 2 bakkal vardı. Birisi de Muhittin abinin bakkalıydı. Daha çocukken Muhittin abiyi çok sevmeye başlamıştık. Sabah okul girişi, öğle arası ve okul çıkışlarında dükkanı öğrenci kaynardı. Hala öyledir. Öğrenciler olarak onu çok severdik. Muhittin abinin dükkanı bizim için bir bakkaldan daha fazlaydı. Çünkü Muhittin abinin iletişim yeteneğinden olsa gerek, müşterilerine karşı ilgi ve alaka gösteriyordu. Herkes kendini özel hissediyordu haliyle. Yıllar geçti ve hala Muhittin abiyi bütün mahalleli olarak çok seviyoruz. Muhittin abi mahalle muhtarlığına aday oldu ve kazandı. Şimdi hem muhtar hem mahallenin bakkalı.
Vcd'den film izleme zamanları... Yıl 2006. Kurtlar Vadisi Irak vizyona girmiş biz de çocuk olduğumuz için filme gidemiyoruz. Muhittin abiye birisi korsan çekim cd vermişti. Gittim istedim, abi ver de izleyelim dedim. O da verdi sağ olsun. Dersaneye gidiyorum, geliyorum. Ama filmi izleyemedim. Emmime vermişim cd'yi kopyala diye o da kopyalayamamıştı. Ve epey zaman filmi izleyememiştim.
Mahallede bilgi akışı bir anlamda Muhittin abinin dükkandan geçiyor. Bir işiniz varsa o sizi yönlendirebiliyor. Mahallede ihtiyaç sahiplerine yardım etmek için mahalleliyi organize eden yine odur.
Muhittin abiyle ilgili daha geniş yazı yazmak istiyorum. Neden mi? Bilmem bir vefa duygusu olabilir. Eğer yazımızı okuyorsa, kıymetli abi seni seviyoruz. Hayırlı işlerin ve güzel günlerin olsun.
Vcd'den film izleme zamanları... Yıl 2006. Kurtlar Vadisi Irak vizyona girmiş biz de çocuk olduğumuz için filme gidemiyoruz. Muhittin abiye birisi korsan çekim cd vermişti. Gittim istedim, abi ver de izleyelim dedim. O da verdi sağ olsun. Dersaneye gidiyorum, geliyorum. Ama filmi izleyemedim. Emmime vermişim cd'yi kopyala diye o da kopyalayamamıştı. Ve epey zaman filmi izleyememiştim.
Mahallede bilgi akışı bir anlamda Muhittin abinin dükkandan geçiyor. Bir işiniz varsa o sizi yönlendirebiliyor. Mahallede ihtiyaç sahiplerine yardım etmek için mahalleliyi organize eden yine odur.
Muhittin abiyle ilgili daha geniş yazı yazmak istiyorum. Neden mi? Bilmem bir vefa duygusu olabilir. Eğer yazımızı okuyorsa, kıymetli abi seni seviyoruz. Hayırlı işlerin ve güzel günlerin olsun.
Tivibu Tecrübesi
8 Mayıs 2020 Cuma
Daha Yeni Yeni
Daha yeni yeni blog sayfası tutmaya başladım. Bir ara anonim twitter hesabı üzerinden denemelerim oldu ama beğendirmek mevzu olunca amaç değişti, gündeme de râm olmamak için sayfaları kapattım. Şu an yine sosyal medya hesaplarım var ama buradaki gibi fikirlerimi ifade etmekte özgür olamıyorum. Bunu daha ikinci yazımda fark ettim. Unutmadan söylemeliyim. Yerel bir edebiyat dergisi çıkarıyoruz. Buradaki yazılarla aslında oraya daha kaliteli ürün çıkarabilmek adına kelamı güçlendirmiş olduğumu düşünüyorum.
Bir blog sayfası için nasıl bir isim kullanılır. Bunu belirlemekte zorlandım. Sonra baktım ki olmayacak, beğenerek içtiğim bir kahvenin ismini vermek istedim. Beyaz çikolatalı kahve. Kulağa hoş geliyor. Ayrıca muhabbetvâri bir beklenti sunuyor.
Geride Kaldı
2014 öncesine dönmek istiyorum. Bu olmazsa 2010 dan önceye. O da olmazsa 2002 ye. Ama işte 1 saniye geriye dönmeye imkanımız yok. Hayat... Ömrün yarısı geçmişe hasretle geçermiş diğer yarısı da gelecek kaygılarıyla geçermiş.
Geçmişte yaşamayı o kadar isterdim ki şu zamanlardan çıkıp. Zaman makinesine binip 50'li 60'lı ve on on artarak 90'lı yillarda yaşamak... Back to Future filmini duymuşsunuzdur. 3 seri de insana bu hayalini kısa da olsa duyumsatıyor.
Geçmişte kimleri hangi duraklarda bıraktık. Gelecekte kimleri hangi duralardan alacağız? En iyisini Allah bilir. Her işimiz hayrolsun.
Geçmişte yaşamayı o kadar isterdim ki şu zamanlardan çıkıp. Zaman makinesine binip 50'li 60'lı ve on on artarak 90'lı yillarda yaşamak... Back to Future filmini duymuşsunuzdur. 3 seri de insana bu hayalini kısa da olsa duyumsatıyor.
Geçmişte kimleri hangi duraklarda bıraktık. Gelecekte kimleri hangi duralardan alacağız? En iyisini Allah bilir. Her işimiz hayrolsun.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)









